torsdag 23 oktober 2008

Jag älskar det här

Det händer faktiskt att jag tvivlar på att jag kommer bli en bra journalist. Jag blir osäker om jag passar här och om jag verkligen vill det här. Sen gör vi något kul och jag inser att det spelar ingen roll om jag skulle vara askass, jag älskar det här alldeles för mycket.

Idag var en sådan dag. Vi lekte tidning. Folk och försvar, Försvarsmakten och Krisberedskapsmyndigheten var där och lärde oss om säkerhetspolitiska frågor. Men mest lekte vi krig. Vitryssland hade tagit sig in i Lettland med väpnade trupper och Nato sätter upp baser i Sverige samtidigt som 276 människor dött i en flygkrasch på Arlanda. Vad är viktigast?

Allt var förstås jättemycket på låtsas. Men en deadline ska hållas och en tidning ska göras. Och även om jag mest springer omkring åt alla håll, sliter mitt hår, svär och kastar papper omkring mig så älskar jag verkligen det här, in i minsta cell. Det är på en larmig redaktion jag vill vara, jag vill skriva ihop texter på tid som inte finns. Och sen vill jag ha redaktionen samlad och så ska alla dunka varandra i ryggen och säga att faan vad vi är bra. Det vill jag göra.

Så... Dala-demokraten har nog aldrig varit så bra som idag. Tack till alla på min redaktion, ni är bäst, grymmast och vi har trots allt en jäkla bra teamwork! Tack för att jag fick leka med er.

Inga kommentarer: