måndag 27 oktober 2008

Jag vägrar skriva en enda rubrik till

Har redigerat tills ögonen blödde och fingarna stank gammalt tangentbord. Lite har jag lärt mig i alla fall. Bra blev det mest troligt inte, men skitsamma. Jag ska lära mig, men en annan dag. Under tiden tänker jag skriva, skriva, skriva. Jag trivs så mycket bättre så.

Efter upptäckten av ett helt okej gym på Friskis har kärleken till träningen bara blivit större och större. Tyckte jag förtjänade lite nya träningskläder (det är faktiskt guld för motivationen!) och har shoppat loss både igår och idag. Hittade äntligen ett par överdragsbyxor, att ha vid promenader eller på väg till och från gymmet. Och ett par löpartights. Tighta som ett andra skinn, med blixtlås längst ner vid vristerna, reflexband och en mystisk ficka att lägga viktiga saker i. Invigde dem ikväll, när jag sprang en runda i ett iskallt och mörkt Sundsvall. Det är skönt att ha motivation igen. Det är skönt att kunna andas och kunna tänka klart.

Inga kommentarer: