onsdag 29 oktober 2008

Min kväll med gaylobbyn

Är precis hemkommen från RFSL. En fika på kontoret i Sundsvall. En fika med budskapet att alla ska få komma som de är och vara sig själva. Jag känner mig själsligt tillfredsställd. Jag var välkommen. När jag sa att jag skulle skriva ett reportage sa alla "Vad kul!". På bara några minuter var jag en i gänget. Det där är Johanna, journalisten. Fick många bra intryck, många bra pratminus. Och fick intervjua en politiker på köpet.
Som sa att det inte bara är viktigt att homosexuella kommer ut, utan minst lika viktigt att heterosexuella kommer ut. Säger att det inte är konstigt att vara homosexuell, bisexuell eller transsexuell. Alla är lika. Alla är olika. Alla är lika bra.
Jag hoppas att mitt reportage blir lika bra. Att jag kan förmedla den kärleksfulla, mysiga stämning jag möttes av ikväll.

Kärlek till alla.

1 kommentar:

Anonym sa...

Åh, vad bra det låter! Själv så... har jag väl bara ett bra pratminus. Haha. Ska försöka skriva lite nu. Av med TV:n. Det finns få mycket lockande störningsmoment runtomkring mig!