tisdag 30 september 2008

Tre dagar kvar till tenta

Den värsta tentaångesten börjar släppa nu. Jag har pluggat effektivt i flera timmar i flera dagar och jag har faktiskt läst all kurslitteratur, det mesta flera gånger. Jag kan inte göra så mycket mer, bara repetera och repetera igen.
Och ärligt talat, jag har aldrig pluggat så mycket i hela mitt liv (det har ju gått bra ändå...) så jag ska nog fixa det här också.

På lördag åker jag hem till Stockholm. Ska pussa på min hund och på min syster och se på Sissela Kyle. Dricka te eller rusdrycker med kära vänner, diskutera journalistik och skvallra med min farmor och bli ompysslad av mina föräldrar. Tänk er lyxen: lagad mat och efteråt ställer man in disken i en diskmaskin. Fantastisk uppfinning det där.

Äsch, back to business och lite mer plugg. I natt ska jag försöka att inte somna med böckerna på magen. Och kanske inte gå upp okristligt tidigt för att repetera i morgon. Kanske.

Förresten, väldigt mycket tack till mina journalistvänner för att ni vet hur det är med prestatonsångest och slår mig i huvudet. Det hjälpte. Ni är grymma.

Inga kommentarer: