torsdag 6 november 2008

I'm going hemhem

Jag är pinsamt oteknisk. Faktiskt så pass att man skulle kunna tro att min hårfärg är blekt med konstiga syror som trängt in genom skallbenet. Nu är det tyvärr inte så och jag kan inte ens skylla på det. Jag skulle kunna skylla på (för man ska alltid skylla på något eller någon annan) min superhändige far som fixar allt och lite till. Han fixar - jag slipper.
Den här gången har jag lyckats med att paja en säkring. Jag vet inte riktigt hur eller varför, bara att två av mina vägguttag inte funkar. Taklampan lyser, kyl och frys är fortfarande kalla och alla lampor i köksdelen och hallen funkar. Sänglampan, teven och badrummet är dock svarta.
Tur att jag hyr och kan ringa fixarfrasse kvartersvärden! Annars skulle nog hela Borgmästaren snart vara nersläckt...

Nu ska jag åka hemhem till Stockholm, till min superhändige far och min bror elektrikern. Bäst jag passar på och lär mig lite grundläggande ellära.

Inga kommentarer: