måndag 17 november 2008

Pluggtips (med töntfaktor)

McQuail är precis så tråkig som det ryktas. 600 sidor masskommunikation på nästan obegriplig akademisk engelska. Benen är ännu mer rastlösa nu och jag byter ställning på stolen minst en gång i minuten.
Och läser högt. Annars orkar jag inte. Hänger inte med, tankarna surrar iväg. Men läsa högt funkar. Fast det går långsamt.

(Ni ser det framför er va? Rastlös 22-åring som hoppar på stolen och läser kurslitteratur högt på stapplande engelska...)

2 kommentarer:

Anonym sa...

När jag läser högt för mig själv brukar det resultera i att jag somnar =)
Kurslitteratur kan ibland vara ruskigt överskattad. Kämpa på!

Johanna sa...

Kittenishkat: Oj! Hur lyckas du somna om du läser högt? Ja, ibland känns det nästan som att de som skriver kurslitteraturen använder massa krångliga ord för att känna sig duktiga.