söndag 16 november 2008

Jag gör som jag vill


Det går ett rykte om att jag är duktig. I hela mitt liv har jag hört att jag är en duktig tjej. Att jag gör duktiga saker och är duktigduktigduktig.
Då skulle man ju kunna tro att jag har stark självdisciplin. Så är det inte. Jag är en otrolig känslomänniska och väldigt viljestyrd. Vill jag inte dammsuga så gör jag inte det. Vill jag inte diska så struntar jag i det. Vill jag inte plugga så gör jag något annat i stället.
Idag var en sådan dag. Det går inte att plugga när solen skiner, snön ligger pudrig på marken och luften är sådär Bullerby-rosigt frisk. Det blev en promenad. Inte för att jag behövde eller för att jag inte hade något bättre för mig. Utan för att jag ville.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad mysigt! Vill också ha snö :)

Johanna sa...

sabina: Jaa :) Fast nu är det mesta borta, bara massa livsfarligt hal is kvar.