onsdag 10 november 2010

Dag 1: Presentera mig själv

Jag är världens rikaste människa. Jag har tak över huvudet och väggar så inte vinden når in. Jag äter god mat varje dag och jag får göra saker jag älskar. Jag får alltid det jag behöver.

Jag är världens fattigaste människa. Jag kan inte sova. Alla kan sova, men jag kan inte. Varje natt vaknar jag, minst en gång. Ligger obekvämt, jag är för varm och för kall på samma gång. Jag grubblar, funderar och försöker sova. Försöker, men lyckas inte.

Jag är världens mest älskade människa. Jag har en familj som står bakom mig i allt jag gör. Mina vänner kramar mig när jag behöver, ställer upp för mig och skrattar med mig. Och min kille håller om mig tills all ondska i världen försvinner och han älskar mig för att jag är jag.

Jag är världens mest missnöjda människa. Jag kämpar alltid för att bli bättre. Jag fortsätter springa fast luften för längesen tagit slut. När begrepp och kunskaper snurrar i mitt huvud läser jag lite till. När dagen är slut frågar jag mig själv vad jag kunde ha gjort bättre. Aldrig tillräckligt, aldrig nöjd.

Jag är världens mest nyfikna människa. Jag suger åt mig kunskap och har pluggat tre och ett halvt år på högskola och universitet. Minst ett halvår till ska jag läsa.
   Ja, läsa förresten. Jag läser ungefär en bok i veckan. För att jag vill och inte kan låta bli.
   När jag reser vill jag inte äta hamburgare. Jag vill äta något som jag inte vet vad det är och jag vill titta på folk och gissa var de kommer ifrån, vilka de är och vad de gillar. Och jag vill kunna förstå vad de pratar om.

Om det här är jag? Jag håller fortfarande på att ta reda på det.

Varför skriver jag det här?

3 kommentarer:

Johanna sa...

Jag ÄLSKAR den här bloggutmaningen, kan jag tala om den! Den får mig att skriva som jag inte gjort på länge och som jag behövt. Himla perfekt, alltså.

Och jag är nyfiken på dina kommande inlägg. ;)

Johanna sa...

Johanna: Jag med! Hur kul som helst att få sätta sig ner och skriva (dessutom någonting annat än seg uppsats).
Haha, jag är också nyfiken på hur det här ska sluta. Gillar dina inlägg, mycket :)

Jonna sa...

Vilket bra inlägg, Joey! :) Och du, hemlagade bullar blir man nog allra smartast av!