lördag 27 november 2010

Dag 18: Min favoritfödelsedag

Min 18-årsdag. 
Jag firade med en vecka i fjällen med familjen. Grymma dagar i backen tills benen inte längre bar. Få saker är så sköna som att känna vinden i ansiktet och att känna snön yra under fötterna. På födelsedagskvällen åt vi på restaurang och jag hade på mig bästa födelsedagspresenten, en hemmagjord tröja med en dagisbild på mig och ordet "myndig" tryckt på.

När jag kom hem var dags för kalas med kompisarna. Jag var bjuden på fest med de närmsta. Trodde jag. Efter att ha öppnat presenter och champagne hördes en sång. Upp från källaren kommer nästan hela min gymnasieklass sjungandes "Ja må hon leva". Under kvällen fick jag en t-shirt som alla skrev fina meddelanden och budskap på.
Mitt livs första – och hittills enda överraskningsfest. Mina kompisar är bäst!

Inga kommentarer: