måndag 29 november 2010

Jag kan nog vänta med anti-rynkkrämerna ett tag

Jag och lillasyster var på gymnasiemässa i lördags. Hon är alltså 15 och nio år yngre än mig, dock något längre.
Vad vi möttes av:
Gymnasieelev med duracellenergi: "Hej tjejer! Vad vill ni gå på gymnasiet?"
Syster: "Natur."
Gymnasieelev med duracellenergi (vänd mot mig): "Och vad vill du gå?"

Och det hände vid varenda stånd!
Alltså, jag har en fil kand om tre veckor och fyller 25 om tre månader, men visst. Gymnasiet verkar som en kul utmaning.

Syster som försöker trösta: "Men Johanna, du ser ju mycket mer fjortis ut än jag. Du har ju mycket mer smink och inga glasögon."

3 kommentarer:

Emma sa...

Men kan du inte riktigt känna hur lockande gymnaiset låter. Inga variabler, kodscheman, analysenheter, valitidtet eller reliabilitet - låter som en dröm!
Och jag älskar hennes tröstande ord! I just det ögonblicket måste du har känt dig fruktansvärt älskad! :P

Johanna sa...

Hahaha, fy fan vad roligt!

Johanna sa...

Emma: Eller hur, jag älskade gymnasiet! Min syrra är grym på ironi ;)