fredag 12 november 2010

Dag 3: Mina föräldrar

Min pappa är bäst i världen. Han kan bygga allt i hela världen och har svar på allt. När jag ville lära mig cykla satte han fast ett kvastskaft på cykeln och sprang efter och höll i så länge som behövdes.
När jag blev större lärde han mig att köra bil. Dock utan kvastskaft.

Min mamma är klokast i hela världen. Hon har lärt mig att gråta när det behövs, skrika när det behövs och att alltid göra mitt bästa. Hon har lärt mig att laga världens godaste köttfärssås, att förstå människor och hon har alltid funnits där.

Jag är så tacksam för att mina föräldrar inte har curlat sönder mig.
Tack mamma och pappa för att ni inte har skyddat mig från att misslyckas utan för att ni har lärt mig att resa mig upp och försöka igen.
Tack för att ni har lärt mig att jag kan allt jag vill om jag bara vill tillräckligt mycket.
<3

Varför skriver jag det här?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Bara för att du är bäst hjärtat !
Mamma

Johanna sa...

Men ojojoj, jag blir typ tårögd. Jag klarar inte sånt här, ojojoj.