söndag 14 november 2010

Dag 5: Vad är kärlek?

Jag går på dagis och har precis så många vänner jag behöver.

Jag är åtta år och sitter på en sjukhussäng. Det är vinter och jag har fortfarande mössan som farmor stickat åt mig på huvudet. I famnen har jag den minsta människan jag någonsin träffat. Min alldeles nykläckta lillasyster. Hon tittar nöjt på mig med stora blå ögon.

Jag är 15 år och mitt hjärta är trasigt. Han vill inte ha mig. Han vill inte vara med mig. Han bryr sig inte. Och jag kan inte sluta bry mig.

Jag går i skolan och har precis så många vänner jag behöver.

Jag är 19 år och det har precis blivit sommar. Jag har efter mitt tuffaste år i livet äntligen tagit studenten. Hela min familj och nästan hela släkten är där. Jag kan inte sluta le.

Och hela tiden har jag vänner vid min sida, som stöttar, skrattar och ställer upp.

Jag är 22 år och min mage kan inte sluta pirra. Han vill vara med mig. Han blir galen om han inte får vara med mig och jag vill aldrig vara utan honom. När han ser på mig vet jag vad kärlek är.

Varför skriver jag det här?

3 kommentarer:

Lina-Marie sa...

Vad fint skrivet!

Johanna sa...

Lina: Tack :)

Caroline sa...

Det var ju rart!

Det är roligt att läsa de här en text om dagen-texterna hos folk. Så många som skriver! Vem var egentligen först att komma på!? Värsta trendsättaren :) Alla skriver så olika.