lördag 20 november 2010

Dag 11: Mina syskon

Mina syskon är coolast i världen.

När lillebror föddes var han blå och låg i kuvös. Sedan fick han brun hud och illblont hår och blev full av bus. Min lillebror tejpade för osthyvlar, limmade fast saker så att man inte kunde flytta på dem och knöt rep genom hela huset och kallade det fällor.
Lillebror är grym på att fiska, göra ritningar för kojbygge och datorer. Dessutom kan han Clas Ohlsonkatalogen utantill.

När jag fick veta att jag skulle få ett till syskon ville jag ha en syster, eftersom jag redan hade en busig bror.Jag fick en syster. Som var minst lika busig. 
Hon hade blont, lockigt hår och såg ut som ett gulligt troll. Hon sjöng jämt.
I dag är hon den roligaste, coolaste och smartaste människan jag känner. Hon är grym på att dressera hundar, på att lyfta tungt på gymmet och har läst alla Harry Potterböcker minst hundra gånger.

Som sagt, världens coolaste syskon.

Varför skriver jag det här?

Inga kommentarer: