fredag 19 september 2008

Det här med CSN alltså... del två

Efter lunch (eller egentligen före, eftersom jag inte hunnit äta än) klev jag in på Swedbank med målet: "Ge mig mina pengar!".
Det gick ju inte så bra.
Visst, jag fick träffa en trevlig tjej som hjälpte mig att anmäla rätt konto till CSN men checken som ska ha blivit skickad är verkligen jätteborta. På riktigt.
- Inga problem, jag bara spärrar den och så går pengarna tillbaka till CSN och så kan de betala ut pengarna till ditt konto, säger banktjejen.
Jamen det låter väl för smidigt. Om det inte vore för att det är fredag, så CSN kommer inte att få pengarna förrän i början på nästa vecka och sen ska de vända pengarna och skicka över dem till mitt bankkonto.
- Tidigast i slutet på nästa vecka kan du ha pengarna, men hoppas inte för mycket, hör jag banktjejen säga.
Eh. Tack.

Nejdå, jag är inte bitter, det är ju trots allt fredag.
Men. Tack gode Gud för mitt sparkonto!

Inga kommentarer: