onsdag 10 september 2008

Johanna hjärta spinning

I dag har varit en riktigt bra dag. Livet i Sundsvall och på Mittuniversitetet tuffar på och massor av nya grejer händer hela tiden. Jag tror jag blir en aning smartare också.

Jag har sålt min själ till Friskis & Svettis och köpt ett gymkort. Känns lite sådär faktiskt, Friskis-upplägget ligger ganska långt bort från vad jag är van vid men jag försöker tycka att det känns roligt och givande att hoppa omkring och göra ologiska armrörelser. Det tycker jag dock inte, men man kan väl ändra sig?
Men i dag, en vanlig sketen tisdag, gick jag på spinning med Johanna i min klass, en lika spinningfrälst människa som jag. Spinning är alltid spinning och det kändes hur bra som helst, äntligen dunkande puls, mjölksyra och svettas på ställen jag inte ens trodde att man kunde svettas på. Spinning är kärlek i dess renaste form, så det så!

Väl hemma satt jag och jäste för mig själv när min granne/klasskompis A stormade (eller nästan iaf) in i min lägenhet och berättade att mindre nyktra gäster var på väg från dagens nollningsaktivitet vinbrännboll. Det blev samling hos för att spana in Filip&Fredriks nya program. Helt okej program, trevlig kväll.

Nu ska jag avsluta kvällen med fantastisk kvällslektyr, TT-språket. Finns att ladda ner som pdf för den nyfikna: http://www.tt.se/ttsprak/

Inga kommentarer: