måndag 8 september 2008

Tvättstugetrubbel

Okej, tvättstugan. Ett äventyr och ett kapitel för sig. Jag har precis tvättat tre maskiner och är inte helt nöjd. Känns inte som att något är helt rent och inget luktar fräscht. Ni vet, lukten av nytvättat som är något av det bästa som finns. Min tvätt doftar av unktvättat.

Inte fick jag torka tvätten heller, eftersom programmet som skulle ta 62 minuter tog närmare 80 minuter. Men härligt, vad gör jag nu med en fullproppad maskin blöt tvätt?
Måste nog slänga in ett tack till min rara mamma som så gott som tvingade mig att köpa en torkställning. Jodå, den kom till användning och är fullbelamrad. Resten hänger på galgar lite här och där.
Eftersom man här i huset bokar sin tvättid med sin nyckelbricka kan ingen annan komma in under din tvättid och det är ju bra. Fast inte riktigt just nu. Tvättiden precis efter mig är bokad, men ingen är där och tvättar. Det betyder att jag inte kan boka tiden för att använda den till torkning efter som någon annan "tvättar". Men det är ju tomt, så jag skulle kunna slänga in tvätten i torktumlaren. Det är bara det att tiden är bokad, så lämnar jag tvätten kan jag inte hämta den sen.
Tack för det televerket!

Kommer jag att bli en tvättstuge-bitch? Svar: JA!

Nu ska jag äta och frysa in köttfärs. På återseende.

Och ja, jag ändrade adressen till bloggen, tänkte att det var enklare. Eller roligare. Eller kanske inget av det. Sån är jag, men välkommen, ny som gammal.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Din bloggadress skulle lika gärna kunna vara min. ;) Kul att du bloggar i alla fall!

Johanna sa...

Haha, I know! Men Johanna är ju bästa namnet, så vad ska man göra? :)