torsdag 18 september 2008

Det här med CSN alltså...

Så fort man har registrerat sig på kursen och skolan har bekräftat till CSN att man verkligen går i skolan så ska första pengatillskottet komma. Det har funkat för alla, men inte för mig.
Häromdagen kollade jag upp vad som kunde ha hänt och inser att pengarna skulle ha betalats ut den tionde. Det har gått en vecka, jag har inga pengar.
Jag mailar CSN, som av någon jättekonstig anledning inte har telefontid på kvällarna. Dagen efter kommer svaret, CSN använder Swedbank för utbetalningar, men eftersom jag har en annan bank kommer utbetalningen inte automatiskt, utan jag måste meddela CSN vilken bank jag har samt kontonummer. I stället för pengar på ett konto har CSN skickat en check.

Okej, men två frågor:
1. Vilken finstilt liten rad har jag inte läst eftersom jag så totalt missat att jag måste ange vilket konto jag vill ha pengarna på? Jag som trodde jag var påläst...
2. Om checken är skickad den tionde, varför har jag fortfarande, efter åtta (jag sa åtta!) dagar, inte fått den?

Det var dagens I-landsproblem, imorgon ska jag bråka med banken. Heja!

4 kommentarer:

Lina-Marie sa...

Du kanske har drabbats av "utebliven-post-fenomenet" du också..? :)

Anonym sa...

Du kanske också har problem med posten, som vi här i Nacksta? Imorgon ska jag bråka med försäkringsbolag, Telia och göra research. Woho vad journalistiskt...

Johanna sa...

Två Nacksta-bor, en tanke :) Jag får ju all annan post, så det verkar det inte heller vara... Men vad vet jag, en fattig postsorterare kanske tyckte att mina pengar såg trevliga ut? Checken är iaf inte utlöst och nu spärrad, så det ska lösa sig :)

*** sa...

CSN gör mig mest kallsvettig och mörkrädd. Jag ger dig en medlidande klapp på kinden. Klapp.